Meist
VHK MATIKu kursus on õppekava väline tegevus mõeldud Vanalinna Hariduskolleegiumi inseneeriaharu õpilastele. Õpilased on jaotatud nelja gruppi ning iga meeskond tegeleb oma Greenpoweri vormeli ehitamisega. Igal tiimiliikmel on meeskonnas oma valdkond mille eest ta vastutama peab – auto kehadisainist ja mehaanikast kuni turunduse ja brändinguni.
Mis on MATIK?
MATIK on viiel valdkonnal tuginev õpe mis ühendab matemaatika, tehnoloogia, teaduse, inseneeria ja kunstid. Programmi eesmärk on anda õpilastele võimalus rakendada klassiruumis õpitud teooriat päriselu olukordades. Üks VHK MATIKu eripäradest on see, et õpilased peavad töötama ühtsete meeskondadena, mis annab neile võimaluse õppida kuidas koordineerida koostööd ja juhtida omaenda ettevõtet.
Saavutused
Senini oleme me võistelnud kolmel korral Greenpoweri võistlustel:
- • F24+ Round 6 - Lotus Hethel 2023
- • F24 International Final 2023
- • F24+ Round 13 - International Final 2024
Meeskonnad


Meedia kajastus
Pealinn
Vanalinna hariduskolleegiumi noored ehitavad elektrisõidukeid ja unistavad võistlustest
Vaata videotAutogeenius
Vanalinna kooli õpilased ehitavad elektriautosid ja plaanivad nendega võistlema minna
Loe artiklit

Raadio Elmar
Mõni minut muusikata: Üks noor mõte Juljus Putrinš Elektriauto ehitamisest
Kuula podcastiVärskeim blogipostitus
31. mai 2025
Võistlus Belgias
Oleme oma tiimiga BeeGreen ehitanud nullist elektriautot juba peaaegu kaks aastat. Nüüd, 25. mail 2025, toimus meie auto jaoks nii esimene, kui ka viimane võistlus.
Kuna võistlus toimus Belgias ja otsustasime minna vaid autodega, startisime juba 22. mail. Sõitsime kahe autoga (mikrobuss ja sõiduauto) läbi Läti, Leedu, Poola ja Saksamaa.
Võistlus koosnes kahest ühetunnisest sõidust, kus pidi läbima võimalikult palju ringe...
Esimesel sõidul suutsime kuni peaaegu lõpuni hoida 11. kohta 50st, kuid minut enne lõppu said meie akud tühjaks, mistõttu kukkusime 25. kohale.
Teisel sõidul lõhkesid sõidu alguse poole meie tagarehvid, mida ei saanud enam vahetada, mistõttu jätkasime sõitu (see oli ikkagi meie viimane võistlus). Akud said muidugi nii sõites kiiresti tühjaks ja lõpetasime sõidu 20 minututit enne lõppu. Iseendalegi suureks üllatuseks jäime aga 19. kohale! Arvatavasti polnud me ainukesed, kelle auto järele andis.
Tuleb muidugi mainida, et Belgia võistlusesarjas olime meie esimesed, kes olid oma auto nullist ehitanud. Üks korraldajatest ütles, et teistel tiimidel pole piisavalt aega, et seda teha. See andis meile küll teoreetiliselt suure eelisa, kuid praktikas oli see alles meie kooli esimene nullist ehitatud auto, millel oli palju vigu.
Kuigi oleksime oodanud kõrgemat kohta, jäime ise võistlusega rahule, sest lõppude lõpuks oli tähtis, et auto sõidaks ja me saaks üldse võitstelda.
Järgmine aasta oleme juba palju targemad ja meil on millelt õppida!
Aitähh kõigile sponsoritele ja toetajatele, kes aitasid meil selle võistluse teoks teha!