25. november 2024

MATIKu ja VHK inseneeria haru tutvustusõhtu

\14. novembril toimus Okasroosikese lossis matiku ja VHK inseneeria haru tutvustus. Kohal oli mitmeid õpilasi, vanemaid, ülikoolide rektoreid ja professoreid ning ka erinevate inseneeria alade esindajaid. Sõna said gümnaasiumi õppealajuhataja Irja Tuus, rääkides lähemalt inseneeria harust, Javier Ortin Cervera, kes keskendus matiku tutvustamisele ja selle algusele ning ka õpilased ja vilistlased ise, kes rääkisid oma kogemustest võistlustel. Tutvumisõhtu eesmärgiks oli leida meeskondadele sponsoreid, suunata tähelepanu inseneeria vajadusele maailmas ja õpilaste tähtsusele tuleviku inseneeria arengus.
Õhtu jooksul oli võimalik sõita ka õpilaste enda valmistatud autosimulaatoris ja vaadata Okasroosikese keldris, kus me autosid ehitame, ringi. Saalis tutvustasid õpilased oma inseneeria alaseid projekte, sealhulgas tiim Üksjupp oma autoga, mis käis sel sügisel Inglismaal võistlemas.
MATIKu tutvustus MATIKu tutvustus MATIKu tutvustus MATIKu tutvustus

28. oktoober 2024

RC 1Jupp taaskord Inglismaal võistlemas iseehitatud elektrivormeliga

MATIK lisakursuse raames osalesid abituriendid Henri Johannes Aunin, vilistlane Tristjan Lutter, Georg Pärtel Põldmäe ning Laur Vesingi Greenpoweri elektrivormeli finaalidel Inglismaal õpetaja Javier Ortin Cervera juhendamisel.
Pärast eelmise aasta võistlust, jätkasime tööd sama auto kallal. Õppisime eelmine aasta, et aerodünaamilisus loeb, jahutus on oluline ning ühe tunni sõitmiseks peab olema õige hammasratta suhe. Alustasimegi katse-ja-eksitus meetodil uue kere ehitamisega: penoplast tükkide ning makrofleksiga tegime valmis vormi, kuhu peale panime klaaskiu riiet ning kõige peale kallist süsinikkiu kihi - suured tänud Laur Vesingi sugulastele! Tellisime ka uued hammasrattad 1:4 suhtele. Paigaldasime ka arvuti jahuti mootori külge, millega võtsime riski, kuna jahuti peab tarbima auto akusid. Sellega juhtus pahandus võistluse ajal.
Septembris töötasime täie hooga, et saada oktoobri võistluseks valmis. Mitukümmend tundi tööd hiljem sai auto päev enne Inglismaale transportimiseks valmis. Kolmapäeva hommikul laadisime laenatud autobussi peale elektrivormeli ning Javier, Pärtel ja Tristjan hakkasid minema Tallinnast, et jõuda õhtuks Liepajas laeva peale, mis viis neid 24 tunniga Saksamaale. Autobahn viis neid Belgiani ja sealt kohe Calais rongijaama, et sõita rongiga La Manche’i alt läbi Doverisse. Teel külastasid nad ka automuuseumit ja tutvusid erinevate linnadega ning kirikutega (sealhugas Canterbury uhket katedraali).
Laupäeva pärastlõunaks jõudsid nad Chichesteri linna, kus asub Goodwoodi ringrada ning kus toimuvad Greenpoweri elektrivormeli finaalid. Läbisime esimesel korral tehnilise ülevaatuse ning õhtuks jõudsid voremlijuht Henri ja Laur lennukiga. Järgmisel päeval toimuski võistlus ning läksime vara hommikul kell 8 kohale. Auto sõitis testsõidul sujuvalt ning ühtegi probleemi ei tekkinud. Enne võistlust paigaldasime uue rooli, mida Javier modelleeris ning lasi 3D printida.
Võistluse alguses panime mitmest autost kohe mööda, kuid kiirematele vormelitele ei jõudnud järgi. Iga ringiga sõitis meie auto aeglasemalt, kuna auto oli raskem ja jahutus tarbis samuti energiat. Ei arvestanud ka, et Goodwoodi ringrajal on mitmed tõusud, mille ületamiseks vajab mootor rohkem energiat. Võistluse lõpus, kui oli veel pool ringi sõita, said akud otsa. Õnneks saime natuke parema koha kui eelmine kord: 38. 44st.
Vaatamata sellele, et auto lõplikult ei finišeerunud, oleme rahul auto välimusega (saime kõvasti komplimente) ning saime juurde kogemust ja tutvusi. Saime võimaluse ka Belgias võistelda. Tähistasime kohalikus Five Guys ning pärast asusime kõik kodu poole - kolm autobussiga ning kaks lennukiga.
Video teekonnast on leitav LinkedInist
1Jupp tiimi pilt

8. detsember 2023

Ettevalmistused ja detsembrikuu askeldused

Kätte saanud detsembrikuu, kõik lapsed kogunenud ümber puu!
Meie puu alla toob jõuluvana see aasta auto-osi ja õnne! Tiimidel on käed-jalad tööd täis ja seda nii juba septembrist.

Tiimidest

Tiim Üks Jupp, kus on meie veteranid ka eelmisest aastast, käis oktoobris Chichesteris (UK-s) Greenpoweri võistlusel! Seal saavutasid küll tagasihoidliku koha, kuid võistlemisel on ikkagi peamine iseennast ületada. Seda nad ka kindlasti tegid! Nüüd parandavad autot, et jõuda kõrgemale kui kunagi varem!
Tiim Okas ja Pink Python pakuvad neile aga konkurentsi... kaks tiimi, kus on ainult uued tulijad, tuhisevad neile kiiremas korras järgi. Enda ületamiseks on ikka ka välist motivatsiooni vaja, tegeleme siin ju ikka võistlemisega ;). Tiim Okas on elektritööd valmis saanud ja raam ise sõiduvalmis. Nüüd vaja katet, mida nad vaikselt juba Rhino programmis välja mõtlevad!
Tiim Beegreen kulgeb omas tempos. Tiim McQueen'i töö lõppes meie tublide 12-nendike lõpetamise tõttu, aga allesjäänud tublidele liitusid 5 uut töölismesilast. Uus tiim Beegreen otsustas võtta erilise väljakutse ning auto tuleb ehitada nullist! Ei mingit valmis ehitatud raami ja juhendit! Sedasi saavutavad nad loodetavasti kiirused mida meie teiste tiimide Formula 24+ Kit Car saavutada ei saa! Praeguseks koostavad nad raami 3D mudelit Solidworks programmis ning leiavad materjale (tundub, et raam saab olema roostevabast terasest ja kate kas süsinikkiust või klaasriidest :O).

Mida muud?

Homme, 9. detsembril on tulemas ka VHK nigulalaat, kus kõik liikmed tulevad korra tiimidest välja, et tutvustada külastajatele Arduino Uno kasutamist. Huvilised saavad ka hüpata tiim Üks Jupp autosse, ning läbi simulaatori sellega natuke sõita. Laat toimub Okasroosikese lossi keldris, seal samas, kus meie toimetused unistustest reaalsusteks saavad! Kas olete huvitatud ;)?